+48 697 680 801 biuro@przedszkolezyrafa.pl

Nasze Metody pracy 

Metoda Dennisona

Opracowana przez amerykańskiego pedagoga dr Paula Dennisona metoda, ma na celu rozwój dziecka poprzez aktywację połączeń mózg-ciało. Zwana inaczej kinezjologią edukacyjną, pozwala dzieciom u których stwierdzono trudności w nauce, na lepsze radzenie sobie ze stresem i pokonywaniem napięcia, znacznym wzrostem umiejętności komunikacyjnych, oraz pomoc w minimalizowaniu objawów dysleksji, dysgrafii i dysortografii. Metoda Dennisona jest skuteczna również dla dzieci, u których trudności powstały w wyniku wad rozwojowych. Ludzi mózg opiera swe działanie na współpracy dwóch półkul mózgowych – u niektórych dzieci, współpraca ta jest niestety zaburzona. Kinezjologia edukacyjna wspomaga synchronizację półkul, dzięki czemu możliwe jest przeciwdziałanie problemom zarówno natury intelektualnej, jak i emocjonalnej.

Dlaczego synchronizacja działania półkul jest taka ważna? Lewa półkula mózgowa jest odpowiedzialna za analizowanie, widzenie szczegółów, czy mowę. Prawa natomiast jest swego rodzaju artystą – jej zadaniem jest dbanie o orientację w przestrzeni, długotrwałą pamięć, czy przeżywanie uczuć i emocji.

Poprawny proces uczenia się nowych funkcji, zachowań czy umiejętności jest zależny od odpowiedniej kooperacji półkul. Paul Dennison twierdził, iż wszelkie problemy związane z niepoprawnym rozwojem można minimalizować poprzez odpowiedni ruch. Jego metoda opiera się na budowaniu nowych powiązań nerwowych mózg-ciało, co umożliwia łatwiejsze,szybsze, a co najważniejsze – bezstresowe przyswojenie nowych umiejętności i informacji.

Główną zasadą kinezjologii jest założenie, iż nauka to proces naturalny i powinien być kojarzony z czymś przyjemnym, a przeszkody w zdobywaniu wiedzy i doświadczeń to naturalna bariera, którą można pokonać – zwłaszcza poprzez ruch, który wprowadza ciało jak i umysł w optymalny stan.

W metodzie tej stosujemy wiele przydatnych i różnorodnych ćwiczeń, których zadaniem jest stymulowanie mózgu. Od kreślenia ósemek w powietrzu, naukę oddychania przeponowego, czy wykonywanie naprzemiennych ruchów – są to przykłady ćwiczeń, które z pewnością poprawią efektywność nauki naszych podopiecznych.

Metoda Dennisona to uniwersalny sposób , który pomaga między innymi w poprawie zdolności manualnych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, czytania ze zrozumieniem,udoskonaleniu koncentracji, utrwaleniu zasad poprawnej pisowni i ortografii, oraz wiele, wiele innych. Oprócz walorów sprzyjających typowo nauce, kinezjologia relaksuje, rozluźnia i niweluje skutki zmęczenia.

Metoda Weroniki Sherborne

Terapeutyczna metoda opracowana przez fizjoterapeutkę Weronikę Sherborne, którejgłównym konceptem jest wykorzystanie ruchu, jako nadrzędny czynnik wspomagający psychoruchowy rozwój dziecka, również w przypadkach zaburzeń rozwoju. Celem tej metody jest rozwinięcie sprawności ruchowej, świadomości zarówno przestrzennej, jak i swojego ciała, wykorzystywania tejże świadomości. Co więcej, terapia jest dla dziecka znakomitym treningiem w nawiązywaniu z innymi ludźmi bliskiego kontaktu, oraz przebywania z nimi. Znakomicie sprawdza się w przypadku pracy z dziećmi autystycznymi.

METODA KLANZY

Metoda Klanzy, to niezwykle skuteczny i prosty sposób na pobudzenie chęci do zmian zarówno w sferze społecznej, jak i edukacyjnej. Jej efektywność potwierdza fakt, iż jest ona stosowana nie tylko u dzieci, lecz również u osób dorosłych, starszych i niepełnosprawnych. Jej głównym założeniem jest edukacja i rozwój poprzez zabawę tak, by uczestnicy zajęć mogli osiągać swego rodzaju sukces, a w konsekwencji – zbudowanie pozytywnych relacji, podniesie swojej samooceny i poczucia własnej wartości.

Wyróżnia się następujące typy zabaw, które różnią się zależnie od ich przeznaczenia:

  • gry skupiające się na znalezieniu  problemu i rozwiązaniu go
  • rozluźniające, relaksujące;
  • gry dyskusyjne, których zadaniem jest wymiana doświadczeń i nabytej wiedzy celem przeanalizowania problemu;
  • zabawy, które zachęcają do wejścia do grupy i wdrożenie do nowego otoczenia;
  • zajęcia integracyjne, które skupiają się na wspólnej zabawie z wyłączeniem rywalizacji;